Jump to content

Important. Loyverse account cancellation


salondethe

Recommended Posts

hello loyverse team

i've just received this surprising mail :

Dear Sir or Madam,

Utilising our terms of use for the “Cancellation of Accounts”, your account will be cancelled on July 25, 2021.

You will still have access to your data until the end of the day of July 24, 2021. It is highly recommended to export your data before that date as it will be deleted thereafter in accordance with our policies.

We apologize for any inconvenience.

Regards,
Loyverse Team

 

I have only one simple question :

WHY ?

i've checked the mentionned terms of use and found no reasonnable reasons for such a cancellation. Could you explain me this decision ?

 

thank you for your work and your aswer.

Edited by salondethe
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@salondethe, I have had the same email, no explanation other than "we are no longer offering services to your country" but not why?  This app has been a huge help to recording sales at events so needless to say I am disappointed @loyverse

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Hi,

We are in a same position. No clear explanations from Loyverse despeite several messages.

 In our case we don't care: indeed as an social grocery association we are not applying VAT. 

There are other solutions based in France that seems to offer the same features as Loyverse. Have a look for example to RoverCash based in Montpellier. That's is the solution I am currently investigating to replace Loyverse.

  • Sad 1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Tiboul, thanks for the link to RoverCash.  I cannot use this as there is a limit of 1000 products, I have 5000+.  I have POS with my Shopify store, but every sale is an order, and I don't get the detail I want.  I used Loyverse POS for events so I can see exactly the items sold at the event by SKU number  which enables efficient restocking.

Link to comment
Share on other sites

Je souhaite souscrire à Loyverse pour éviter la résiliation de mon compte que j'exploite depuis environ 2 ans.

J'ai une version gratuite mais je peux payer pour continuer à utiliser Loyverse. Je ne trouve pas comment accéder au formulaire d'abonnement. Quelqu'un peut-il m'aider ? Help !

Link to comment
Share on other sites

Hello,

Unfortunately, it will not be possible to continue using your Loyverse account after July 25, 2021. You still have access to your data until the end of the day of July 24, 2021. It is highly recommended to export your data before that date. Here is a help article regarding export of data: https://help.loyverse.com/help/exporting-data-from-loyverse-account. We apologize for any inconvenience.

Link to comment
Share on other sites

Following my last investigations, I am on the way to move to the solution developped by ODOO that seems to offer functionnalities similar to Loyverse with a first set of applications accessible for free.

Christian

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bonjour, on m'informe par mail que mon compte va être résilié le 25/07/2021 prochain. Aucune explication et je n'ai évidemment rien demandé. Sur le chat on me dit que j'aurai une réponse par mail mais rien ne vient et la date approche. Que faire ? J'ai mis ma question ici mais comme tout est en anglais je ne sais pas si c'est là qu'il faut qu'elle soit.

Link to comment
Share on other sites

Bonjour, apparemment personne n'obtient d'explication, l'équipe Loyverse est étrangement vague sur le pourquoi du comment.

Nous en sommes tous à nous inquiéter par rapport à la date du 25/07/2021 et malheureusement il n'y a aucune solution autre que de changer de logiciel de caisse. Cela fait plus de 2 semaines que je recherche et teste des logiciels de caisse. Mais la plupart sont trop chers pour ma petite activité et ont une interface moche ou peu conviviale, même certains logiciels payants. Loyverse POS était pour moi la solution idéale car gratuite et illimitée, ergonomique, utilisable hors ligne, compatible avec mon lecteur de codes-barres, etc. C'est pour moi un énorme retour en arrière et une dépense à venir non prévue.

La solution la moins pénible et gratuite que j'ai trouvée jusqu'à présent est Odoo.

Bon courage !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hi, 

After investigation on Internet, I tried to find a solution equivalent to Loyverse and the conclusion is definitely " Loyverse is one one the best solution on the market".

That's why I am really disappointed to see the cancellation of our account on July, 25th. 

If there are any way to continue to make business with Loyverse via (reasonable) monthly fees, we will subscribe immediately.

Best Regards

Christian Soulez

Loyverse Fan. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tiboul said:

Hi, 

After investigation on Internet, I tried to find a solution equivalent to Loyverse and the conclusion is definitely " Loyverse is one one the best solution on the market".

That's why I am really disappointed to see the cancellation of our account on July, 25th. 

If there are any way to continue to make business with Loyverse via (reasonable) monthly fees, we will subscribe immediately.

Best Regards

Christian Soulez

Loyverse Fan. 

 

Link to comment
Share on other sites

j ai le même problème !!!, Ils nous annoncent la suppression du compte sans aucune explication !!! c est la première fois que je vois ça !! j ai  investi plein de temps (1 an et demi) dans ce logiciel qui me convient parfaitement et ces cons me le supprime en juillet, en pleine saison !!!

je me retrouve à essayer de trouver un autre sort et surtout je vais perdre mes données car quoi faire avec leurs exportations de merde en .cet ???????

JE SUIS DÉGOUTÉ !!!!!

Link to comment
Share on other sites

On 7/7/2021 at 9:32 AM, cales said:

j ai le même problème !!!, Ils nous annoncent la suppression du compte sans aucune explication !!! c est la première fois que je vois ça !! j ai  investi plein de temps (1 an et demi) dans ce logiciel qui me convient parfaitement et ces cons me le supprime en juillet, en pleine saison !!!

je me retrouve à essayer de trouver un autre sort et surtout je vais perdre mes données car quoi faire avec leurs exportations de merde en .cet ???????

 Here is a help article regarding export of data: https://help.loyverse.com/fr/help/exporting-data-from-loyverse-account. We apologize for any inconvenience.

 

You can check this help article regarding data export. 

 

You may want to consider using one of the following softwares as an alternative solution:

 

1. Rover Cash :

https://www.rovercash.com/ (Retail)

contact@lundimatin.fr

04 84 25 80 20

 

2. Air Kitchen :

https://www.airkitchen.uk (Hospitality)

contact@lundimatin.fr

04 84 25 80 20

 

3. Genius Commerce :

https://genius-commerce.fr (Retail)

commercial@genius-commerce.fr

01 83 75 06 74

 

4. Addictill :

https://addictill.fr (Hospitality)

contact@addictill.fr

01 83 75 06 99


 

Link to comment
Share on other sites

On 7/6/2021 at 5:41 PM, Tiboul said:

Hi, 

After investigation on Internet, I tried to find a solution equivalent to Loyverse and the conclusion is definitely " Loyverse is one one the best solution on the market".

That's why I am really disappointed to see the cancellation of our account on July, 25th. 

If there are any way to continue to make business with Loyverse via (reasonable) monthly fees, we will subscribe immediately.

Best Regards

Christian Soulez

Loyverse Fan. 

 

9 hours ago, andres said:

Unfortunately, we are not offering services in your country. Utilizing our terms of use for the “Cancellation of Accounts”, your account will be cancelled on July 25, 2021. It is highly recommended to export your data before that date. Here is a help article regarding export of data: https://help.loyverse.com/fr/help/exporting-data-from-loyverse-account. We apologize for any inconvenience.

Si vous avez des questions concernant l'exportation de données, veuillez nous contacter à help@loyverse.com.

 

On 6/8/2021 at 10:45 PM, LAC said:

Je souhaite souscrire à Loyverse pour éviter la résiliation de mon compte que j'exploite depuis environ 2 ans.

J'ai une version gratuite mais je peux payer pour continuer à utiliser Loyverse. Je ne trouve pas comment accéder au formulaire d'abonnement. Quelqu'un peut-il m'aider ? Help !

@LAC : Malheureusement, pour une fois ce n'est pas une affaire d'argent... Loyverse n'est plus disponible en France (la preuve : si on essaie de créer un nouveau compte en indiquant "France" comme pays, ce n'est plus possible). Pourquoi ? Impossible de le savoir, pas de réponse claire du support. Probablement une histoire de réglementation fiscale ou d'accords entre pays. Les comptes existants seront résiliés unilatéralement par Loyverse le 25 juillet 2021, apparemment sans aucun moyen de pouvoir continuer. Il faut donc essayer de se tourner vers une autre solution. Pour ma part, je suis en train de tester Odoo POS, qui semble offrir à peu près les mêmes fonctionnalités. Désolé...

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, cales said:

j ai le même problème !!!, Ils nous annoncent la suppression du compte sans aucune explication !!! c est la première fois que je vois ça !! j ai  investi plein de temps (1 an et demi) dans ce logiciel qui me convient parfaitement et ces cons me le supprime en juillet, en pleine saison !!!

je me retrouve à essayer de trouver un autre sort et surtout je vais perdre mes données car quoi faire avec leurs exportations de merde en .cet ???????

JE SUIS DÉGOUTÉ !!!!!

Nous sommes nombreux à avoir ce problème de suppression de compte sans explication. Pour ma part, j'ai au moins pu exporter la liste de mes articles, ce qui était l’essentiel. Sous Windows il faut aller dans le back-office, rubrique "Articles->Liste d'articles", cliquer sur "Exporter" et enregistrer le fichier. Le fichier résultant est un .csv que l'on peut ouvrir sous Excel moyennant quelques manipulations préliminaires (exemple : j'ai dû au préalable remplacer dans le fichier .csv sous Wordpad toutes les virgules par des points-virgules). Le résultat est à peu près exploitable pour être importé dans une autre application point de vente (pour ma part, je teste Odoo POS, qui offre à peu près les fonctionnalités dont j'ai besoin mais en moins bien).

Bon courage.

Link to comment
Share on other sites

I AM IN FRANCE AND WHEN I LOG IN 0 MY ACCOUNT ON A COMPUTER A BOX "In accordance with our terms of use for" termination of accounts "your account will be terminated on July 25, 2021. It is strongly recommended to export your data before that date as it will be deleted in accordance with our policy. " is it possible to keep my account?

Link to comment
Share on other sites

On 7/10/2021 at 9:25 AM, lesplantsdedemain said:

I AM IN FRANCE AND WHEN I LOG IN 0 MY ACCOUNT ON A COMPUTER A BOX "In accordance with our terms of use for" termination of accounts "your account will be terminated on July 25, 2021. It is strongly recommended to export your data before that date as it will be deleted in accordance with our policy. " is it possible to keep my account?

Here is a help article regarding export of data: https://help.loyverse.com/fr/help/exporting-data-from-loyverse-account. We apologize for any inconvenience.

Si vous avez des questions concernant l'exportation de données, veuillez nous contacter à help@loyverse.com.
 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 7/10/2021 at 8:25 AM, lesplantsdedemain said:

I AM IN FRANCE AND WHEN I LOG IN 0 MY ACCOUNT ON A COMPUTER A BOX "In accordance with our terms of use for" termination of accounts "your account will be terminated on July 25, 2021. It is strongly recommended to export your data before that date as it will be deleted in accordance with our policy. " is it possible to keep my account?

 

On 7/10/2021 at 8:25 AM, lesplantsdedemain said:

I AM IN FRANCE AND WHEN I LOG IN 0 MY ACCOUNT ON A COMPUTER A BOX "In accordance with our terms of use for" termination of accounts "your account will be terminated on July 25, 2021. It is strongly recommended to export your data before that date as it will be deleted in accordance with our policy. " is it possible to keep my account?

@lesplantesdedemain : Hello, as I already responded in this topic, no way possible to keep your account... You will have to migrate to another POS app before August 31,2021 (Loyverse team seems to have delayed account cancellation to the end of high season). I've been trying Odoo for 1 month, seems to be a free solution that fullfills my requirements concerning point of sale, even it's not as satisfying as Loyverse POS.

 

Bonjour, comme déjà répondu dans ce topic, pas de possibilité de conserver votre compte... Vous devrez migrer vers une autre appli de PDV avant le 31 août 2021 (l'équipe Loyverse semble avoir décalé la suppression de compte à la fin de la haute saison). Cela fait 1 mois que j'essaie Odoo, cela semble être une solution gratuite qui remplit mes exigences en termes de point de vente, même si ce n'est pas aussi satisfaisant que Loyverse PDV.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

Loyverse Point of Sale

 

 

 

 

×
×
  • Create New...